Contact & FAQ

Veelgestelde vragen / FAQ

1 Contactgegevens
1.1 Hoe kan ik ZENKITCHEN bereiken?

Contactmogelijkheden

1.2 Klachtenafhandeling
Klachten kunnen schriftelijk via e-mail [email protected] ingediend worden. We streven ernaar om klachten binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen en op te lossen. Als dit niet haalbaar is, dan zullen we het tijdig proberen aan te geven.
1.3 Algemene bedrijfsinformatie
  • Bedrijfsnaam: ZENKITCHEN
  • KvK-nummer: 55375812
  • Btw-nummer: NL002278846B42

    Bank: ING 
    Rekeningnummer: NL78 INGB 0006 7794 01
    Ten name van: ZENKITCHEN
    Land: Nederland
2 Bestelproces
2.1 Hoe werkt het bestelproces?

 

  • 1. Klik op de "In winkelwagen"-knop om het gewenste product in de winkelwagen te stoppen.
  • 2. Vervolgens wordt u naar de winkelwagen-pagina gelinkt, hier vindt u een overzicht van de producten die op dat moment in uw winkelwagen liggen. Klik op "Ga verder met winkelen" of "Bestelling afronden" om verder te gaan.
  • 3. Als u op "Bestelling afronden" heeft geklikt, dan wordt er in de daaropvolgende pagina's stapsgewijs naar uw gegevens, verzendmethode en betaalmethode gevraagd. In de laatste stap kunt u de bestelling definitief bevestigen door op "Plaats bestelling" te klikken.
  • 4. Nadat de bestelling is geplaatst wordt er automatisch een "Orderbevestiging" naar uw e-mail gestuurd. Hierin staat o.a. hoe u per bankoverschrijving kunt betalen (indien van toepassing).
  • 5. Als wij uw betaling hebben ontvangen/gecontroleerd, dan krijgt u per e-mail een digitale factuur (PDF-bestand) toegestuurd. Wij werken uitsluitend met PDF facturen en raden aan om deze goed te bewaren en eventueel uit te printen. Om PDF-bestanden te openen is een PDF Reader vereist. Indien u nog geen PDF Reader heeft raden wij Adobe Reader aan. Deze is gratis te downloaden op Adobe Acrobat Reader
  • 6. Als wij uw bestelling hebben verzonden krijgt u een e-mail met Track & Trace code om de bestelling online te volgen.
3 Orderstatus
3.1 Wat is mijn orderstatus?
Om uw orderstatus in te zien is een ZenKitchen account vereist.

Wel een account?

Log in op uw account en kijk op Mijn bestellingen om de orderstatus te zien.

Geen account?
Maak een account aan op de pagina Account aanmaken.
Let op: gebruik bij de accountregistratie hetzelfde e-mailadres als waarmee u eerder de bestelling had geplaatst!

Voordelen account:
  • U kunt 24/7 de orderstatus inzien.
  • U heeft controle over uw persoonlijke gegevens, omdat u de gegevens eigenhandig kunt wijzigen.
  • U kunt gebruikmaken van de verlanglijst-functie waarmee u producten kunt opslaan om deze op een later moment nog eens rustig te bekijken.
  • Een overzichtelijk beeld van al uw geplaatste bestellingen.
  • Als u in het vervolg weer bestellingen plaatst, dan hoeft u niet telkens weer dezelfde gegevens in te vullen.
3.2 Hoe kan ik mijn bestelling online traceren (Track & Trace)?

Als wij uw bestelling hebben verzonden, dan krijgt u per e-mail een Track & Trace code om de status van het pakket online te volgen. Deze code dient u op de volgende link in te vullen: PostNL Track & Trace. Het kan soms even duren voordat de pakketstatus te zien is. Dit is afhankelijk van hoe snel PostNL de laatste informatie bijwerkt.

4 Verzending en retourneren
4.1 Wie bezorgt mijn bestelling?

Alle bestellingen worden verstuurd met PostNL en worden voorzien van een Track & Trace code waarmee u online kunt zien waar het pakket zich bevindt.

Bezorgd door PostNL

4.2 Kan ik de bestelling afhalen?

Alle bestellingen worden uitsluitend via postorder geleverd en afhalen van bestellingen is niet mogelijk.

4.3 Wat is de levertijd?

Bestellingen die op werkdagen voor 16:00 zijn besteld/betaald worden dezelfde dag verzonden. Uw bestelling wordt binnen Nederland over het algemeen de volgende dag aangeboden*. 

Bestellingen in het weekend (vrijdag na 16:00, zaterdag en zondag) worden de eerstvolgende maandag verzonden. 

In enkele gevallen kan het voorkomen dat PostNL langer dan 24 uur over een levering doet. De pakketstatus is in elk geval te volgen met Track & Trace.

*Let op!

  • PostNL bezorgt van maandag t/m zaterdag. Indien de bezorging mislukt, dan zal het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor gebracht worden. U kunt de pakketstatus bekijken in de PostNL-app of via de e-mail die u hebt ontvangen. Het pakket dient dan binnen 1 week afgehaald te worden.
  • PostNL bezorgt niet op nationale feest- en gedenkdagen.
  • Voor meer informatie over de pakketbezorging van PostNL:
    https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/bezorging-pakketten/


Indicatie levertijden:
Nederland: 1 dag.
België en Duitsland: 1-2 dagen.

PostNL pakketbezorging

4.4 Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten
Wij hanteren voor standaardzendingen vaste verzendkosten van €3,95 (Nederland) en €6,95 (België/Duitsland) per bestelling. Bestellingen boven €50 (Nederland) en €80 (België/Duitsland) worden gratis verzonden.

4.5 Verzenden jullie naar het buitenland?

We verzenden binnen Nederland en naar België en Duitsland.

4.6 Hoe annuleer ik een bestelling?
Annuleringen gelieve voor 16:00 melden via het contactformulier of per e-mail [email protected]. U dient hierbij in ieder geval uw ordernummer te vermelden.
4.7 Hoe kan ik een bestelling retourneren/ruilen?

Bedenktijd van 14 dagen
U heeft, na ontvangst van de bestelling, een bedenktijd van 14 dagen om het product te beoordelen en eventueel te retourneren indien het niet aan uw verwachtingen voldoet.

Voorwaarden retourneren
- Het product dient voorafgaand retour gemeld te worden (zie "Instructies retourneren"). 
- De kosten van retourneren zijn voor rekening van de klant. We raden aan om gebruik te maken van Track & Trace zodat u het pakket kunt volgen.
- Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het onbeschadigd in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om alle geleverde toebehoren zorgvuldig te bewaren.
 

Instructies retourneren/ruilen

Stuur een e-mail naar [email protected] met de volgende gegevens:

  • 1. Ordernummer.
  • 2. Welke product(en) u wilt retourneren.

U krijgt vervolgens z.s.m. per e-mail bericht voor verdere instructies.

5 Betaalmethoden
5.1 Hoe kan ik betalen?

iDEAL (verwerkingstijd: direct)

Nederlandse klanten kunnen direct veilig en vertrouwd betalen met iDEAL:

  1. U kiest iDEAL als betaalmethode.
  2. U selecteert uw bank.
  3. U komt direct in het internetbankieren van uw bank en logt in op de voor u bekende manier.
  4. De gegevens van uw betaling zijn al ingevuld en u keurt de betaling goed.
  5. U ontvangt direct een bevestiging van uw bank.
  6. U keert terug naar de webwinkel; bestelling en betaling geslaagd!

Voor meer informatie: www.ideal.com


Bancontact/Mister Cash (verwerkingstijd: direct)
Belgische klanten kunnen veilig en vertrouwd met het bekende Belgische betaalsysteem Bancontact/Mister Cash afrekenen.
Voor meer informatie: www.bancontact.com

Creditcard (verwerkingstijd: direct)
U kunt veilig met creditcard (MasterCard, Visa of American Express) betalen.

Bankoverschrijving (verwerkingstijd: 1-2 werkdagen)
U kunt uw betaling overmaken op de onderstaande rekening. De bestelling wordt na ontvangst van de betaling z.s.m. uitgeleverd.

  • Vergeet niet uw ordernummer te vermelden bij de betaling.


Bank: ING
Rekeningnummer: NL78 INGB 0006 7794 01
Ten name van: ZENKITCHEN
Land: Nederland

5.2 Zijn de prijzen inclusief btw?
Alle getoonde prijzen in de webshop zijn inclusief 21% btw.
5.3 Is de webshop beveiligd?

De webpagina's van ZenKitchen waar persoonsgegevens en betalingsgegevens worden uitgewisseld zijn beveiligd met een SSL/TLS versleuteling.